Waarom doen ze het niet gewoon? | Maarten van Os

Zorg dat je consultants en techneuten opdrachtgevers vinden en tevreden houden

34,95

In Stock

In het nieuws

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789082962611
Aantal bladzijden 160
Afmetingen 241 x 156 x 19 mm
Afwerking Hardback
Uitgever Dreamfactory V.O.F.
Auteur Maarten van Os (auteur)

Jan Willem van den Brink (auteur)
Cornelie Gogelein (tekenaar)
Maarten van Os en Jan Willem van den Brink vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 02-01-2023
Inhoud 1 Managen van ondernemend gedrag 9 1.1 Ben jij dit? 10 1.2 Hoe weten we wat werkt en wat niet? 11 1.3 Waarom training alleen niet genoeg is 13 1.4 Drie obstakels bij je professionals 15 1.5 Maar hoe komt dat nou? 17 1.6 Obstakel: Dat-zou-niet-zo-moeten-zijn 18 1.7 Managers dilemma: taakonvolwassen mensen? 19 1.8 De nachtmerrie – zo moet het dus niet 22 1.9 Zo werkt het wel: checklist WCCC 25 1.10 Samenvatting: managen van ondernemend gedrag 27 2 Why? – waarom zouden we ons druk maken? 29 2.1 Het begint met het Waarom 30 2.2 Doelen achter ondernemerschap uit de praktijk 33 2.3 Tijdreisje met voorbeeld 34 2.4 Meten is weten (en zweten) 35 2.5 Vertel je eigen Why 37 2.6 Tips bij vertellen van je Why 38 2.7 Net zo belangrijk: waarom willen je mensen dit? 40 2.8 En wat nou als ze echt niet willen? 44 2.9 Waarom ondernemendheid niet versterken? 45 2.10 Samenvatting: Why 47 3 Choose - welke actie en door wie 49 3.1 Choose: Wat zullen we eens gaan doen? 50 3.2 Van doel naar gedrag 51 3.3 Valkuilen bij vertalen van doel in gedrag 54 3.4 Welke mensen betrek je op welke manier? 57 3.5 Top drie zinvolle acties 60 3.6 7 momenten van de waarheid: een overzicht 61 3.7 Voorbeeld acties uit de praktijk 64 3.8 Samenvatting: Choose 67 4 Check – zorg dat het gebeurt: borgen 69 4.1 Checks inbouwen om te veranderen? 70 4.2 De grootste valkuilen… 73 4.3 Een vriendelijk mens als geweten 74 4.4 Vacature: Vriendelijk Geweten gezocht 76 4.5 Vriendelijk Geweten - Van vele markten thuis 77 4.6 Zorg voor triggers, een overzicht 82 4.7 Een paar triggers onder de loep 86 4.8 Externe begeleiding als trigger en energiegever 90 4.9 Zorg voor energie 92 4.10 Just-Do-It sessie 93 4.11 Checklist Just-Do-It begeleiden 96 4.12 Maak administratie makkelijk 99 4.13 De zaailijst, je kan niet zonder 101 4.14 Evalueer hoe het gaat 103 4.15 Celebrate! 105 4.16 Samenvatting: Check 107 5 Coach – we kunnen allemaal hulp gebruiken 109 5.1 De basis van coachen op ondernemend gedrag 110 5.2 Het start met Potentie, Permissie en Protectie 112 5.3 Coach op Durven/Drempel-Doen-Discipline 114 5.4 Coachen bij Durven - Commercie is vies, toch? 115 5.5 Coach bij Drempel - Gebrek aan enthousiasme 121 5.6 Coach op Doen - Maak concreet 122 5.7 Coachen op Discipline 125 5.8 Omgaan met lastige gevallen 127 5.9 Dat Klopt 129 5.10 Samenvatting: Coach 130 6 Gereedschapskist 131 6.1 Tips bij samen koopsignalen opvolgen 132 6.2 Tips voor beter samen netwerken 136 6.3 Tips voor projecten opvolgen met effect 139 6.4 Checklist aan tafel komen bij (nieuwe) klanten 141 6.5 Checklist koopgesprekken voeren 142 6.6 Checklist offertefase 143 6.7 Checklist start van een opdracht 144 6.8 Checklist uitvoeren van een opdracht 145 6.9 Checklist afronden van een opdracht 146 6.10 Checklist contact houden na een opdracht 147 7 Schaamteloos nawoord 149 7.1 Waarom dit boek? 150 7.2 Over de auteurs 151 7.3 Kijkje in de keuken van Dreamfactory 152 7.4 Het verhaal van de kroko 155 7.5 Eerdere boeken en meer 157 7.6 Met dank 159 7.7 Index 160