Topsporters zijn CEO’s | Xavier Verellen

waarom leiderschap het verschil maakt en wat dit betekent voor van Aert, van der Poel, Evenepoel, Pogačar en de Rode Duivels

4.00 out of 5
1 recensie

24,99

In Stock

Artikelnummer: 9789464590630 Categorie:

In het nieuws

1 beoordeling voor Topsporters zijn CEO’s | Xavier Verellen

  1. michel-5046

    Michel Sermon

    Vers van de pers! Berggeiten, … dit boek geeft de lezer een bad in de wielersport. Hiervoor spant de auteur alle groten uit de sport-, muziek-, en zakenwereld voor zijn kar, en onderbouwt zijn visie op een niets ontziende wijze. Evaluatief, en volgens de socratische methode, neemt de auteur hiervoor maar liefst 321 vedetten op de korrel - indien we Roger Federer mee opnemen in de index - en haalt hierbij elke hypothese onderuit. De techniciteit van enkele opiniestukken met betrekking tot de wielersport deden mij al wel eens verdrinken. Het inkomensverschil tussen Nina Derwael en Kevin De Bruyne beslaat het verdienmodel van de media. Kritiek hierop komt als een slag in ’t water. Trouwens, niemand verbiedt Nina om een balletje te trappen, maar elke vogel zingt zoals hij gebekt is. Leiderschap, individualisme, discipline, focus, en perfectionisme lopen als een rode draad door het boek. Samenhangend, informatief, geïllustreerd, knap, vlot, en met een lichte humor. Zijn vertelstijl verraadt dat de auteur zijn roots heeft in de Antwerpse Kempen. Desondanks ik geen wielerfanaat ben heb ik er van genoten, en zal dit boek ongetwijfeld menig bekoren. Bedankt, Xavier
    Leuk aan dit boek

    leest als een trein

    Aanraden aan vrienden :

    Ja

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789464590630
Aantal bladzijden 272
Afmetingen 215 x 140 x 19 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever MediaNation NV
Auteur Xavier Verellen (auteur)

Aimée Severeijns (tekenaar)
Xavier Verellen studeerde af als Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen en Master in Accountancy en Finance. Zijn interesse in media leidde hem tot zijn studie journalistiek aan de Universiteit van Utrecht. Daarna behaalde hij nog het einddiploma aan het Hoger Instituut voor Grafische Kunsten in Antwerpen. Hij startte zijn carrière bij de Belgische mediagroep De Persgroep en werd er na een lange carrière benoemd als Chief Commercial Officer voor België en Nederland. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de launch van hln.be en 7sur7.be, lanceerde de Persgroep Digital en reorganiseerde de commerciële organisatie van de grootste Nederlandse dagbladenuitgever na de overname. Vandaag is hij actief als CEO van de scale up QelviQ, met kantoren in Antwerpen en New York. QelviQ is een Internet Of Things bedrijf dat een oplossing wereldwijd vermarkt om wijnen op de ideale temperatuur te serveren. (qelviq.com) Daarnaast is hij eigenaar van het consultancybureau Paloalto33 dat zich focust op de ontwikkeling van nieuwe inkomstenstromen voor bedrijven actief in een disruptieve omgeving. (paloalto33.be) Sinds 2019 is hij actief als columnist voor Business AM en Newsweek én organiseerde voor hen het bezoek van Yuval Harari in de Lotto Arena. Hij groeide uit tot de best gelezen opiniemaker van deze media waar heel wat van zijn stukken meer dan 150.000 keren worden gedeeld en gelezen. Hij bezorgt dan ook nieuwe inzichten aan zijn lezers door een holistische benadering die de disciplines van management, kunst, sport, filosofie en psychologie bij elkaar brengen. Zijn sportcolumns met een sterk zakelijke insteek behoren allemaal tot de best gelezen columns ooit van het sterkst groeiende medium in België. Het waren deze columns die de inspiratie vormden voor dit boek.
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 25-03-2022