Storytelling in de praktijk | Maarten van der Meulen
Creatief schrijven voor een merk
Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storytelling in de praktijk helpt je om verhalen uit de organisatie te verzamelen, om ze op te schrijven en om ze te vertalen naar creatieve communicatie-uitingen.
Storytelling in de praktijk leert je om bedrijfsverhalen te schrijven op basis van universele verhaalstructuren. Dat gebeurt aan de hand van vijf thema’s. Ieder thema behandelt een onderdeel van het creatieve schrijfproces. Aan de orde komen onderwerpen als het ontwikkelen en uitdiepen van levensechte karakters, plotontwikkeling, tone of voice en storytelling voor online en offline media. Ook is er aandacht voor het vinden van verhalen door onderzoek te doen en het stapsgewijs verbeteren van eerdere versies. Concrete schrijfoefeningen en voorbeelden uit de praktijk vormen de basis om de theorie toe te passen.
Het boek is geschreven voor hbo-studenten van de opleidingen Communicatie, Communicatie en Multimedia Design, Marketing, Commerciële Economie en Creative Business. Ook is het geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer.
Maarten van der Meulen is docent communicatieve vaardigheden aan de Technische Universiteit Delft. Eerder werkte hij als docent communicatie bij NHL Stenden hogeschool. Hij doceerde daar onder andere creatief schrijven en storytelling. Zijn ervaringen met deze modules vormen de basis van dit boek.
€24,95
In Stock
In het nieuws
Boekinformatie
ISBN | 9789046907801 |
---|---|
Aantal bladzijden | 175 |
Afmetingen | 240 x 170 x 12 mm |
Afwerking | Paperback / softback |
Uitgever | Coutinho |
Auteur | Maarten van der Meulen (auteur) |
Geïllustreerd | Neen |
Druk | 1 |
Datum van uitgifte | 11-02-2021 |
Misschien ook interessant
-
Nieuw !
Big data ontrafeld | David Stephenson
€29,99 Vooraf bestellen -
Nieuw !
Impact door Innovatie | Annelies Huisingh
€24,99In winkelmandAls manager ben je vaak vooral druk met vandaag. Maar je weet: ‘morgen’ verdient ook aandacht. Je wilt vernieuwen, je moet vernieuwen, maar je blijft hangen in het nu. Want er zijn tegenvallers, nieuwe spelers op de markt, crises en doelstellingen die niet worden gehaald. ...
-
Nieuw !
Hoe komen ze erop? | Martin Lindstrom
€24,99Je probeert een vergaderruimte te reserveren via het nieuwe automatische systeem, maar elke ruimte blijkt voor eeuwig bezet. Je woont een eindeloos durende presentatie bij, en uiteindelijk kom je tot de conclusie dat het hele verhaal in vijf minuten samengevat had kunnen worden. ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
project X | . (red.)
€20,00 Vooraf bestellen -
Nieuw !
De mythe van de staatsschuld | Stephanie Kelton
€23,99De mythe van de staatsschuld van Stephanie Kelton is een wijs, provocerend en kraakhelder geschreven manifest voor een nieuwe economische ordeVooraf bestellen -
Nieuw !
Groei harder dan ooit | Sandor Willems
€22,49 Vooraf bestellen -
Nieuw !
Fiftyfifty | Robert Vos
€28,50Er is meer nodig dan lef voor het benoemen van meer topvrouwen, en dat is een goed plan. In veel bedrijven en overheidsorganisaties is er wel de wil om te veranderen, maar ontbreekt het aan een concreet stappenplan. In dit boek schetst diversiteitsdeskundige Robert Vos de conto ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Common food | Rachid Lamrabat
€19,99Vooraf bestellenEten is genieten, samenkomen, experimenteren, jezelf uitdrukken. De tijd dat we enkel eten om te leven lijkt voorbij. De exotische keuken is dankbare bron van inspiratie om onze foodcultuur te inspireren en te verrijken.
De gretigheid waarmee we nieuwe smaken tot ons nem ...
Er zijn nog geen beoordelingen.