Merkdisruptie | Frank Haveman

Over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en 1 strategie om de ondergang te voorkomen

24,95

Uitverkocht

In het nieuws

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789082873818
Aantal bladzijden 210
Afmetingen 243 x 173 x 19 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever Vrije Uitgevers, De
Auteur Frank Haveman (auteur)

Richard Otto (auteur)
Jeroen Cremer (auteur)
Brand director Jeroen Cremer (Brand Happening), merkstrateeg Frank Haveman (o.a. auteur van Een Nijlpaard onder het Tapijt, over probleemmerken) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media o.a. bekend van vaknieuwsplatform Spreekbuis en de best-sellers Verdwenen Merken en Vroom & Dreesmann).
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 18-06-2019
UNIVERSELE FACTOREN 1.1 Vijf universele factoren 1.1.1 Universele factor 1: Tapijtdenken 1.1.2 Universele factor 2: Onvoldoende merkoriëntatie 1.1.3 Universele factor 3: Probleemmerken 1.1.4 Universele factor 4: Gebrekkige zelfkennis 1.1.5 Universele factor 5: Instabiel management 2. ECONOMISCHE DISRUPTIE 2.1 Economische Megatrend 1: Angelsaksisch kapitalisme 2.1.1 Angelsaksisch kapitalisme 2.2 Economische Megatrend 2: Radicaal kapitalisme Column 1: Lodewijk van der Peet over Marktplaats 2.3 Economische Megatrend 3: Technologische revolutie 2.3.1 Technologische Megatrend (3A): Infobot Column 2: Tony de Bree over ABN AMRO Column 3: Cor Molenaar over Airmiles Column 4: Bert van der Veer over omroepen Column 5: Rens Muller over Metro 2.3.2 Technologische Megatrend (3B) : retro versus futurum 2.3.3 Technologische Megatrend (3C): Duurzaamheid Column 6: Gerben Busch over Alliander 2.4 Economische Megatrend 4: Globalisering Column 7: Aart Lensink over Eredivisie 2.5 Economische Megatrend 5: Monobestuur 3. SEKSUELE DISRUPTIE 3.1 Seksuele Megatrend 6: De Metroseksueel 3.1.1 Pose-acteren Column 8: Carlo Brantsen over Tesla Column 9: Paul Moers over C&A 3.2 Seksuele Megatrend 7: Donutmerken 3.3 Seksuele Megatrend 8: Narcisme 3.4 Seksuele Megatrend 9: Beeldcultuur 3.4.1 Sensorische deskilling Column 10: Jan Rijkenberg over de ondergang van A-merken 3.5 Seksuele Megatrend 10: Ontmannelijking 4. PSYCHOLOGISCHE DISRUPTIE 4.1 Psychologische Megatrend 11: Acceleratie 4.2 Psychologische Megatrend 12: Afnemend oriëntatievermogen 4.3 Psychologische Megatrend 13: Bipolaire breinen 4.3 Psychologische Megatrend 14: Work hard, play harder SOCIOLOGISCHE DISRUPTIE 5.1 Sociologische Megatrend 15: Splijtende maatschappij Column 21: Charles Borremans over de rooms-katholieke kerk Column 22: Marc Oosterhout over politieke partijen 6. GELUK 7. SAMENVATTING EN OVERZICHTEN 7.1 Vijf universele factoren 7.2 Vijftien megatrends 7.3 Vragenlijst en risicoanalyse 7.3.1 Risico Analyse vragen 7.3.2 Economische factoren 7.3.3 Seksuele factoren 7.3.4 Psychologische factoren 7.3.5 Sociaal-maatschappelijke factoren 7.4 Kernstatistieken bij de vijftien megatrends 7.5 Overzicht 100 merken die gaan verdwijnen