Afmetingen 209 x 148 x 24 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever Vrije Uitgevers, De
Auteur Zutje & DeViss (auteur)

DeViss (auteur)
Zutje dat is Marieke en DeViss dat is Patricia. Marieke woont in Australië. Patricia in een oude pastorie met een boomhut. 15.000 km bij elkaar vandaan dus.
Ze maakten samen tijdschriften voor kinderen, bedachten vakantieboeken en hadden elk een eigen kindermarketingbedrijf, totdat… het genoeg was! Patricia belde Marieke en zei: ‘Wij gaan samen een kinderboek schrijven.’ ‘JAAAA!’ riep Marieke, ‘dat wil ik!’ Overal en nergens werkend, zaten ze te brainen en te schrijven en zo ontstond Jack&Lev. De Schaduwheer verzonnen ze op Schiphol, tante Holly werd geboren in Rotterdam en de fosgenieten dachten ze uit in Den Bosch. Toen het boek klaar was hebben 200 kinderen het gelezen. Hun commentaar verwerkten ze in het boek.
Intussen was Marieke naar Australië vertrokken voor vijf jaar en verzorgde Patricia haar geliefde Martin tot hij stierf.
Een paar maanden later belde Marieke: ‘Kom naar mij, dan maken we het boek af.’ ‘JAAAA!’ riep Patricia en vloog naar Sydney. Na talloze keren herschrijven was het boek af. Ze besloten het zelf uit te geven. Werkend als uitgever en hoofdredacteur bij Malmberg hadden ze de klappen van de uitgeefzweep geleerd. Jack&Lev is de eerste spannende serie van Zutje&DeViss!
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 07-12-2020
’Het allerbeste boek dat nu is uitgekomen, voor lezers van 9 tot 12 jaar’ – De Leestrein ‘Superspannend en ook nog eens grappig’ – Boeklover ‘Een dikke 5 sterren’ – Samen-lezen-is-leuker Als Jacks hond voor zijn neus wordt ontvoerd, stort zijn wereld in. Hij is alleen en eenzaam. Zijn vader woont in het buitenland, zijn moeder is dood, en hij is overgeleverd aan de zorgen van zijn egoïstische tante. Dan ontmoet hij het vreemde meisje Lev dat hem doodleuk vertelt dat ze uit een andere dimensie komt. Als zij hem vraagt toe te treden tot een Geheime Genootschap, is dat het begin van een bizar avontuur. Samen met Lev en zijn beste vriend Fidel raakt hij verwikkeld in een strijd om de Fosgeniet. Jack ontdekt dat hij tot heel wat meer in staat is dan hij zelf ooit had gedacht. Zijn grootste vijand: Skia Ombre, de kwaadaardige Schaduwheer.