Groot | Arthur Dontje
Zijn ouders beginnen in de jaren vijftig met Dobla: een groothandel in bakkerijgrondstoffen voor ambachtelijke bakkers in Noord-Holland. Ruim zestig jaar later verkoopt Arthur Dontje dit bedrijf, inmiddels uitsluitend gespecialiseerd in chocolade decoraties, voor een astronomisch bedrag aan een Italiaanse firma. Dobla produceert op dat moment op drie verschillende continenten, levert aan 63 landen, heeft meer dan vijfhonderd mensen in dienst en een omzet van 55 miljoen euro. Het bedrijf is de grootste producent van chocolade decoraties ter wereld en heeft toonaangevende, internationale bedrijven als klant.
Onderweg naar dit punt heeft Arthur veel tegenwind ervaren. Leveranciers willen hem niet beleveren, banken dwarsbomen zijn dromen en plaatsen hem meerdere keren in bijzonder beheer, verzekeraars weigeren uit te keren op momenten dat het er echt op aan komt. Hoe bereik je dan toch zo’n succes in één mensenleven?
Het heeft te maken met een plan en een visie. Met de juiste mensen om je heen verzamelen, met (heel) groot denken en iedere dag weer scherp aan de wind zeilen. Met hindernissen onderweg zo snel mogelijk inkapselen en aan anderen overlaten, zodat je zelf het vizier op die stip aan de horizon kunt houden. Bovenal gaat het om risico’s durven nemen. “Soms gingen we zó schuin met de boot, dat het niet veel scheelde of de hele boel lag ondersteboven. Ik vond dat niet altijd leuk. Maar ik kon het ook niet laten. Het gevoel achteraf, als iedereen weer met droge kleren op de kade staat, is onbeschrijflijk. Pure vitamine.”
Was getekend: Arthur Dontje.
Dit boek vertelt het onwaarschijnlijke Pietje Bellverhaal van zijn leven. Ook online wil Arthur
(startende) ondernemers inspireren met zijn verhalen en tips. Kijk hiervoor op www.arthurdontje.nl
Trefwoorden: handleiding
€24,95
In Stock
In het nieuws
Boekinformatie
ISBN | 9789462961692 |
---|---|
Aantal bladzijden | 156 |
Afmetingen | 250 x 221 x 14 mm |
Afwerking | Paperback / softback |
Uitgever | Duuren Media, Van |
Auteur | Arthur Dontje (auteur) |
Geïllustreerd | Neen |
Druk | 1 |
Datum van uitgifte | 23-11-2020 |
Misschien ook interessant
-
Nieuw !
Feedforward in leiderschap | Muriel Schrikkema
€27,99Vooraf bestellenAls leidinggevende heb je met je teamleden een pittige klus te klaren. Samen de gemeenschappelijke doelen behalen. Ambities nastreven. Kwaliteit leveren. Strategisch en financieel. Zo effectief mogelijk. Prachtige woorden, maar hoe doe je dat concreet? Het antwoord zal ...
-
Nieuw !
Design thinking voor managers | Steven de Groot
€39,95In winkelmandDesign thinking is onder managers aan een opmars bezig. Dat is niet voor niets: design-driven organisaties kennen een hogere omzetgroei, meer loyale klanten en een hoger concurrentievoordeel dan organisaties die zich vooral richten op beheersing. Het zijn kansrijke organisatie ...
-
Nieuw !
Brand in Amsterdam | Leen Schaap
€20,00Leen Schaap wordt in juni 2016 door burgemeester Eberhard van der Laan aangesteld als commandant van brandweer Amsterdam- Amstelland met de opdracht te moderniseren, vooral met het oog op de weerbarstige en achterhaalde cultuur. Hij ondervindt vanaf dag één ongekende weerstand ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Verandering | Damon Centola
€24,99In Verandering presenteert Damon Centola zijn baanbrekende onderzoek naar hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag kunt veranderen. Want waarom komt een beweging als Black Lives Matter jarenlang niet op gang en wat maakte dat het onlangs wel een succes werd? En waarom lopen zoveel ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Storytelling in de praktijk | Maarten van der Meulen
€25,01Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Offermans huis | Ruud Offermans
€16,01De schrijver (1966-*) heeft fysische geografie gestudeerd aan de Universiteit van Utrecht. Een van de beste voorbeelden uit de eigen archieven van de nadelen van de eeuwige erfpacht zien we bij de zogenaamde Offermans- of Merckelbachgoederen. Enkele met erfpacht belaste goederen ...In winkelmand -
Nieuw !
Impact door Innovatie | Annelies Huisingh
€24,99Vooraf bestellenls manager ben je vaak vooral druk met vandaag. Maar je weet: ‘morgen’ verdient ook aandacht. Je wilt vernieuwen, je moet vernieuwen, maar je blijft hangen in het nu. Want er zijn tegenvallers, nieuwe spelers op de markt, crises en doelstellingen die niet worden gehaald. Z ...
-
Nieuw !
Het communicatie DNA | Korneel Warlop
€29,99Vooraf bestellenCommunicatie is hot. Iedereen communiceert.
Iedereen is creator en fotograaf tegelijk. Nog nooit hadden we zoveel communicatiekanalen ter beschikking en nog nooit zijn we zo verzopen in de informatiestroom als vandaag. Wat is de toegevoegde waarde van al die professional ...
Er zijn nog geen beoordelingen.