Genoeg van reclame | Paul ter Heyne
Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen
€25,01
In Stock
News Reviews
We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?
Boekinformatie
ISBN | 9789461265319 |
---|---|
Aantal bladzijden | 336 |
Afmetingen | 210 x 149 x 28 mm |
Afwerking | Paperback / softback |
Uitgever | Haystack, Uitgeverij |
Auteur | Paul ter Heyne (auteur) Erwin Wijman (redacteur) Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven. |
Geïllustreerd | Neen |
Druk | 1 |
Datum van uitgifte | 17-11-2022 |
Voorwoord
Inleiding
DEEL I
1. De verwording van de reclame
2. Heeft de consument een vrije keuze?
3. Marketing leidt tot verspilling en klimaat- en gezondheidsschade
4. Is verspilling inherent aan het kapitalisme?
DEEL II
5. Intuïtieve heuristieken
6. Associaties en priming
7. Fouten maken zit in ons
8. Marketeers zijn de individuele klant te slim af
DEEL III
9. Dataïsme, de plaag van data en algoritmen voor jou als consument
10. De schadelijke effecten van datamining en gezichtsherkenning
11. Hoe de marketeers van de Big Silicon Six de maatschappij ontwrichten
12. Waarom marketeers ons beter kennen dan wij ons zelf kennen
DEEL IV
13. Multinationals versterken hun grip op klanten via machtsconcentratie
14. Misselijkmakendemarketingpraktijken
15. De ellende die marketeers over ons uitstorten
16. De ellende die marketeers nog gáán aanrichten
17. Ook overheid en semioverheid laten zich kapen door marketeers
18. De Nederlandse loterijen; alles wat mis is aan marketing
DEEL V
19. Hoe kon het zo ver komen met de macht van marketeers?
20. Hoe het prisoner"s dilemma de wereld kan bevrijden van reclame
21. Gaat afschaffen van reclame ten koste van economische groei?
22. Conclusie: inperken van reclame en marketing maakt de wereld beter
DEEL VI
Eindnoten
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen