Genoeg van reclame | Paul ter Heyne

Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen

25,01

In Stock

In het nieuws

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789461265319
Aantal bladzijden 336
Afmetingen 210 x 149 x 28 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever Haystack, Uitgeverij
Auteur Paul ter Heyne (auteur)

Erwin Wijman (redacteur)
Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 17-11-2022
Voorwoord Inleiding DEEL I 1. De verwording van de reclame 2. Heeft de consument een vrije keuze? 3. Marketing leidt tot verspilling en klimaat- en gezondheidsschade 4. Is verspilling inherent aan het kapitalisme? DEEL II 5. Intuïtieve heuristieken 6. Associaties en priming 7. Fouten maken zit in ons 8. Marketeers zijn de individuele klant te slim af DEEL III 9. Dataïsme, de plaag van data en algoritmen voor jou als consument 10. De schadelijke effecten van datamining en gezichtsherkenning 11. Hoe de marketeers van de Big Silicon Six de maatschappij ontwrichten 12. Waarom marketeers ons beter kennen dan wij ons zelf kennen DEEL IV 13. Multinationals versterken hun grip op klanten via machtsconcentratie 14. Misselijkmakendemarketingpraktijken 15. De ellende die marketeers over ons uitstorten 16. De ellende die marketeers nog gáán aanrichten 17. Ook overheid en semioverheid laten zich kapen door marketeers 18. De Nederlandse loterijen; alles wat mis is aan marketing DEEL V 19. Hoe kon het zo ver komen met de macht van marketeers? 20. Hoe het prisoner"s dilemma de wereld kan bevrijden van reclame 21. Gaat afschaffen van reclame ten koste van economische groei? 22. Conclusie: inperken van reclame en marketing maakt de wereld beter DEEL VI Eindnoten