De zes rollen van de leraar in de praktijk | Bert Moonen

De basis op orde voor ontwerpen en geven van effectief, eigentijds onderwijs

29,90

In Stock

In het nieuws

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789065081797
Aantal bladzijden 136
Afmetingen 243 x 174 x 13 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever CPS Uitgeverij
Auteur Bert Moonen (auteur)

Lotte van der Goot (auteur)
Sander van Veldhuizen (auteur)
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 09-05-2022
Voorwoord Leeswijzer Deel 1: De leraar anno nu 1 Waarom deze publicatie? 1.1 Uitgangspunten 1.2 De zes rollen van de leraar 1.3 Overtuigingen 1.4 De kern en de cirkels 1.5 Fixed en growth mindset 1.6 Feedback en de growth mindset Meer lezen 2 De ontwerper 2.1 Professionele ruimte van de leraar 2.2 Wat doet de ontwerper? Meer lezen 3 Naar meer leerlingsturing; gevolgen voor de rollen van de leraar 3.1 Sturing van het leren 3.2 Het flexmodel 3.3 Domeinen en leerpleinen 3.4 Afstandsonderwijs Meer lezen Deel 2: De zes rollen van de leraar in de praktijk 4 Rol 1: De Gastheer 4.1 De leraargestuurde leeromgeving 4.2 Afstemmen 4.3 Het gedrag van leerlingen 4.4 Een goede Gastheer worden 4.5 Reflecteren 4.6 Gastheer in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 5 Rol 2: De Presentator 5.1 De leraargestuurde leeromgeving 5.2 Aandacht vangen en lesdoelen introduceren 5.3 Het gedrag van leerlingen 5.4 Een goede Presentator worden 5.5 Reflecteren 5.6 Presentator in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 6 Rol 3: De Didacticus 6.1 De leraargestuurde leeromgeving 6.2 Didactische principes 6.3 Het gedrag van leerlingen 6.4 Een goede Didacticus worden 6.5 Reflecteren 6.6 Didacticus in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 7 Rol 4: De Pedagoog 7.1 De leraargestuurde leeromgeving 7.2 Orde houden 7.3 Het gedrag van leerlingen 7.4 Een goede pedagoog worden 7.5 Reflecteren 7.6 Pedagoog in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 8 Rol 5: De Afsluiter 8.1 De leraargestuurde leeromgeving 8.2 De les afsluiten 8.3 Het gedrag van leerlingen 8.4 Een goede Afsluiter worden 8.5 Reflecteren 8.6 Afsluiter in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 5 Rol 2: De Presentator 5.1 De leraargestuurde leeromgeving 5.2 Aandacht vangen en lesdoelen introduceren 5.3 Het gedrag van leerlingen 5.4 Een goede Presentator worden 5.5 Reflecteren 5.6 Presentator in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 6 Rol 3: De Didacticus 6.1 De leraargestuurde leeromgeving 6.2 Didactische principes 6.3 Het gedrag van leerlingen 6.4 Een goede Didacticus worden 6.5 Reflecteren 6.6 Didacticus in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 7 Rol 4: De Pedagoog 7.1 De leraargestuurde leeromgeving 7.2 Orde houden 7.3 Het gedrag van leerlingen 7.4 Een goede pedagoog worden 7.5 Reflecteren 7.6 Pedagoog in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 8 Rol 5: De Afsluiter 8.1 De leraargestuurde leeromgeving 8.2 De les afsluiten 8.3 Het gedrag van leerlingen 8.4 Een goede Afsluiter worden 8.5 Reflecteren 8.6 Afsluiter in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen 9 Rol 6: De Leercoach 9.1 De leraargestuurde leeromgeving 9.2 Individueel leercoachen in de klas 9.3 Gedrag van leerlingen 9.4 Een goede leercoach worden 9.5 Reflecteren 9.6 Leercoach in leerlinggestuurde leeromgevingen Meer lezen Deel 3: Professionaliseren 10 Professionele ontwikkeling met dezes rollen als basis 10.1 Bekwaamheidseisen leraren 11 Individuele professionalisering – Quickscan Yollen 11.1 Quickscan Yollen: zelfreflectie en 360 graden feedback Meer lezen 12 Groepsprofessionalisering – Lesson Study 12.1 Lesson Study: leren als team in de school 12.2 Lesson Study en de zes rollen van de leraar Meer lezen 13 Professionalisering schoolbreed – lesobservatietool Yollen 13.1 Lesobservatietool Yollen: ontwikkeling van de school 13.2 Vertrouwen Meer lezen Bijlage 1 Voorbeeld kijkwijzer lesobservatie op basis van de zes rollen van de leraar 2 Quickscan Yollen: hoe start ik? Literatuur Register Meer lezen