Communicatietheorie | Désirée van Osch

Een inleiding voor communicatieprofessionals

27,50

Uitverkocht

In het nieuws

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen

News Reviews

We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?

Boekinformatie

ISBN 9789492272140
Aantal bladzijden 198
Afmetingen 214 x 139 x 21 mm
Afwerking Paperback / softback
Uitgever Vrije Uitgevers, De
Auteur Désirée van Osch (auteur)

Renée van Zijl (redacteur)
Geïllustreerd Neen
Druk 1
Datum van uitgifte 01-09-2020
Inleiding 1 Basisbegrippen 1.0 Betekenisgeving 1.1 Zender 1.2 Ontvanger 1.3 Tekens 1.4 Code 1.5 Betekenisniveaus 1.6 (En)coderen en decoderen 1.7 Intentie 1.8 Boodschap 1.9 Medium, kanaal, communicatiemiddel 1.10 Ruis 1.11 Richting en invloed 1.12 Feedback 1.13 Effecten 1.14 Geslaagdheid 1.15 Informatie 1.16 Communicatie 2 Informatie en communicatie 2.1 Dragers van informatie 2.2 Informatiewaarde 2.3 Informatieverkeerspatronen 2.4 Informatieselectiemechanismen 2.5 Non-verbale informatieoverdracht 3 Communicatiesystemen 3.1 Plaats en tijd 3.2 Intrapersoonlijke communicatie 3.3 Interpersoonlijke communicatie 3.4 Groepscommunicatie 3.4 Massacommunicatie 3.5 Massazelfcommunicatie 4 Communiceren 4.1 Visies op communiceren 4.2 Kenmerken van communiceren 4.3 Communicatiemodellen 4.4 Communicatieprocessen 4.5 Communicatiemanieren 4.6 Communicatiemiddelen 4.7 Effecten van communiceren 5 Essentials van communiceren 5.1 De eerste beslissingen 5.2 Informatieverwerking 5.3 Gedragsbeïnvloeding 5.4 Semantische strategie 5.5 Luisteren Nawoord Literatuur Register