Co-creatie in werkbijeenkomsten | Tonnie van der Zouwen
Het onzichtbare zichtbaar maken
Co-creatie in werkbijeenkomsten. Het onzichtbare zichtbaar maken.
Dit boek gaat je helpen bij het vormgeven van co-creatie in bijeenkomsten met belanghebbenden. Het is bedoeld voor iedereen die verder wil komen met een complex vraagstuk. Consultants, facilitators, (aankomend) professionals, onderzoekers, leidinggevenden, beleidsmakers.
Bij een complex vraagstuk zijn veel partijen betrokken en het vraagt samenwerking over de grenzen heen van disciplines, afdelingen en organisaties. Wat er werkt kun je alleen proberenderwijs uitzoeken. Dat samen uitzoeken hoe het beter kan gebeurt voor een belangrijk deel in werkbijeenkomsten met een diversiteit van belanghebbenden.
Dit boek gaat over hoe je dat samen uitzoeken vorm kunt geven in co-creatieve werkbijeenkomsten. Het onzichtbare wordt daarbij zichtbaar gemaakt door samen puzzelstukjes van het vraagstuk in kaart te brengen met behulp van grote overzichten. Dat draagt bij aan inzicht, betrokkenheid en eigenaarschap voor vervolgstappen. Het kan ook bijdragen aan het ontwikkelen en delen van nieuwe kennis, als onderdeel van een actieonderzoek.
Het boek biedt basisprincipes voor het organiseren van co-creatie in werkbijeenkomsten als onderdeel van een groter veranderproces en twaalf praktische methoden om co-creatie in werkbijeenkomsten handen en voeten te geven. Die methoden zijn zo gekozen dat iedereen mee kan doen, ook laaggeletterden, mensen met taalproblemen, of mensen die zich niet goed durven of kunnen uiten. Elke methode wordt geïllustreerd met voorbeelden en foto’s uit de meer dan 30 jaar ervaring van Tonnie van der Zouwen als consultant, onderzoeker, lector, facilitator en trainer in participatieve verandertrajecten.
€22,96
In Stock
News Reviews
We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?
Boekinformatie
ISBN | 9789089840233 |
---|---|
Aantal bladzijden | 192 |
Afmetingen | 246 x 177 x 14 mm |
Afwerking | Paperback / softback |
Uitgever | Heart Media |
Auteur | Tonnie van der Zouwen (auteur) Ferdinand Rusch (bewerker) Carl de Vaal (tekenaar) |
Geïllustreerd | Neen |
Druk | 1 |
Datum van uitgifte | 15-02-2023 |
Misschien ook interessant
-
Nieuw !
Het Contentspel | Marthe Van Campenhout
€29,99 Vooraf bestellen -
Nieuw !
Als sterk zijn de enige optie is | Michelle Joke
€13,89MichelleJoke (2004) werd ruim 4 jaar extreem gepest. Daarnaast werd ze in 2020/2021 mentaal ziek. Ze kreeg te maken met vele angsten, trauma"s, zelfbeschadiging en een negatief zelfbeeld. Ze besloot haar leven te gaan delen op TikTok, om zo andere jongeren te laten zien dat het l ...Toevoegen aan winkelwagen -
Nieuw !
Trouwe klanten bestaan wel! | Rob Punselie
€24,99Trouwe klanten zijn niet meer vanzelfsprekend. Hoe trouw is jouw klant eigenlijk als een nieuwe toetreder voor de helft van de prijs levert? Digitalisering en nieuwe businessmodellen maken dat overstappen naar een andere aanbieder heel eenvoudig is. Kernprobleem daarbij is dat v ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Stoïcijns groeien zonder leadgeneratie | Jaap Jacobs
€33,00Vooraf bestellenJe wilt nieuwe klanten aantrekken. Klanten waar je graag voor werkt. En klanten die vooral een gezonde marge opleveren.
Maar de markt is overspannen. Dus vecht je om alle aandacht en leads. Je leads via campagnes en downloads converteren niet meer. Nieuwe content maken ...
-
Nieuw !
Kennis als anker voor beleid | Wim Derksen
€45,00Dit boek analyseert de relatie tussen kennis en beleid en biedt handreikingen hoe het beter kan.Toevoegen aan winkelwagen -
Nieuw !
De Drie Sleutelvragen | Syllabus | Edwin Middelkoop, MBA
€75,01Langs de weg van Helder Zijn en Helder Doen op een ontdekkingstocht naar het ontvankelijke midden, een staat van zijn waarbij je in een flow van co-creëren en manifesteren komt. Als verbond met het grote geheel, waarbij je jouw deel aan het creatieproces bijdraagt in de volle w ...Lees meer -
Nieuw !
En nu dan | Ariane Roos
€22,99Impactorganisaties willen de wereld van morgen veranderen. Ze pakken de grote problemen aan, zoals het opwarmende klimaat, groeiende ongelijkheid, plasticsoep en gezondheidsvraagstukken. En ze verdienen er ook nog geld mee. Denk aan bedrijven als Too Good To Go, Tony’s Chocolon ...Vooraf bestellen -
Nieuw !
Maken en raken | Perry ten Hoor
€25,01Voor veel communicatie- en creatiestudenten gaat er een wereld open wanneer ze in de praktijk van een reclamebureau belanden. Vaak hebben ze geen idee hoe communicatie of creatie werkt in ‘het echt’. Laat staan dat ze elkaars discipline kennen. Juist in het reclamevak komen d ...Vooraf bestellen
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen