Basisboek data driven marketing | Danny Oosterveer
Benut de kracht van databedreven marketing
• Leert studenten hoe je data effectief en zinvol inzet
• behandelt alle facetten van data driven marketing
• aandacht voor online én offline marketing.
Let op: Basisboek data driven marketing is de nieuwe titel van Basisboek digital analytics!
Bij alles wat we online doen laten we digitale voetsporen na. Ook wat we in de ‘echte’ wereld doen wordt steeds vaker digitaal vastgelegd. Dit heeft gezorgd voor een explosieve groei in de hoeveelheid data waarover organisaties beschikken.
Het toepassen van die data door marketeers is de afgelopen jaren flink toegenomen. Het draait niet alleen meer om metrics en het meten van resultaat; moderne organisaties werken data-gedreven en leren en optimaliseren continu op basis van data om zo de performance te verbeteren.
De tweede editie van dit boek heeft dan ook een nieuwe titel gekregen: Basisboek data driven marketing. Evenals de eerste editie is het boek een brede afspiegeling van het gebruik van data: van metrics tot privacy, data-communicatie en optimalisatie. Nieuw is dat het boek meer aandacht besteed aan een sterke toepassing in de praktijk. Zowel vanuit de organisatie (Hoe word je een data-gedreven organisatie wordt? Wat vraagt dat van de cultuur en de mensen?) als vanuit de marketeer (Hoe pas je data-gedreven werken toe in je marketingwerkzaamheden?). Het boek bereikt dit aan de hand van voorbeelden, nieuwe modellen en stappenplannen. Naast analytische vaardigheden is er in de nieuwe druk ook aandacht voor de “zachte” kant (hoe ga je om met data & metrics?) en statistiek.
Doelgroep:
Basisboek data driven marketing is gericht op communicatie- en marketinggerichte opleidingen in het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer waardevol voor professionals die met datagedreven marketing aan de slag gaan.
Digitaal materiaal:
Studenten vinden op Hoger onderwijs online toetsen. Voor docenten staan er cases + uitwerkingen en PowerPoints.
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.
Over de auteur(s):
Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data. Hij adviseert bedrijven over de inzet van digital marketing, verzorgt trainingen en is een veelgevraagde spreker op congressen, waarbij zijn focus ligt op contentmarketing, digital analytics, advertising, zoekmachineoptimalisatie, webontwikkeling en social media marketing. Als schrijver en blogger is Danny Oosterveer actief voor Marketingfacts, The Next Web, Frankwatching, Emerce, SportNext en TravelNext.
€46,95
In Stock
News Reviews
We hebben nog geen externe links voor dit boek. Help je ons een handje?
Boekinformatie
ISBN | 9789001078485 |
---|---|
Aantal bladzijden | 308 |
Afmetingen | 240 x 171 x 17 mm |
Afwerking | Paperback / softback |
Uitgever | Noordhoff |
Auteur | Danny Oosterveer (auteur) |
Geïllustreerd | Neen |
Druk | 2 |
Datum van uitgifte | 26-01-2023 |
Misschien ook interessant
-
Nieuw !
Return on learning | Rob Adams
€21,00Hoe kom je als bedrijf tot relevante vernieuwing en innovatie? Dit boek biedt een inspirerende en no-nonsense aanpak om grip te krijgen op de onzekerheden van de toekomst. Zo weet je wat belangrijk is voor jouw organisatie, kun je de juiste competenties inzetten en kun je betere beslissingen nemen.Vooraf bestellen -
Nieuw !
Op weg naar jouw droom | Mariska Grootfaam
€30,00Mariska Grootfaam 1971 werd door vele leraren en boeken gestimuleerd om achter haar droom te gaan. Geïnspireerd door de werking van affirmaties besloot zij zelf een boek te schrijven over deze Universele creatieve en spirituele kracht. Haar zoektocht naar creatieve en spirituele ...Lees meer -
Nieuw !
Het koopinfuus | Chantal Schinkels
€22,99Chantal Schinkels laat zien met welke misleidende trucs en technieken online retailers ons aan het koopinfuus proberen te leggen en pleit voor een nieuwe, ethische benadering in de e-commercesector.Vooraf bestellen -
Nieuw !
Verblind door Leads | Pierre Vanderfeesten
€24,95Marketeers ervaren steeds meer moeite om leads te genereren. En dan is Sales vaak ook nog ontevreden over de kwaliteit.Vooraf bestellen
Het leadgeneratiemodel staat onder druk en toch staren veel bedrijven zich hier nog blind op. Dit boek gaat over de troonopvolger van leadgenera ... -
Nieuw !
Handboek ontwikkelingskunde | Adrianne Van doorn
€34,91Vooraf bestellenRegie, eigenaarschap, lerende organisatie en werkgeluk: het zijn begrippen die in veel organisaties opduiken. Het belang ervan voor medewerkers lijkt inmiddels onderkend. Maar hoe doe je dat nu eigenlijk, een organisatie bouwen waar professionals zelf regie kunnen nemen? Wat i ...
-
Nieuw !
Alchemie van Leven | Dirk Oellibrandt
€29,96In iedereen schuilt een gigantisch levenspotentieel dat we vaak gewoon onbenut laten, terwijl we het net zo nodig hebben. Op basis van zijn jarenlange ervaring met het begeleiden van individuen en groepen en zijn studie en beoefening van levensveranderende, diepere spirituele pro ...Lees meer -
Nieuw !
Geluk in een ongeluk | Jasmin Hajro
€16,00Als je ieder dag 1 pagina schrijftToevoegen aan winkelwagen
dan heb je binnen 2 maandjes je boek klaar
Dit is het bewijs
Wat wijsheid die ik heb ontvangen
deel ik graag met je
en het is waarschijnlijk
een antwoord dat je niet leuk vindt
De weg naar groot succes ... -
Nieuw !
Emotie dagboek | Joyce Staneke-Meuwissen
€22,75Heb je ooit het gevoel gehad dat je hoofd aan het einde van de dag overloopt van gedachten en emoties, waardoor je geen zinnig woord meer kunt zeggen? Misschien heb je meer behoefte aan meer structuur, reflectie of gewoon wat tijd voor jezelf. Dit voor ingevulde emotiedagboek ma ...Toevoegen aan winkelwagen
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen